“Azt hiszem, a neveltetésemből fakad a „tradícióm”, amely egyszerűen a normális emberi viselkedés. Próbálom az embert megóvni magamban, megőrizni, hogyan kell mégiscsak tisztességesnek maradni. Az én falum gyerekkoromban teljesen olyan volt, mint a Hegedűs a háztetőn Anatevkája. Szegényeken segítettek, aki bajban volt, felkarolták, a falu bolondját nem bántották, az alkoholistát hazakísérték, ha megtalálták az árokban. Az összetartozást az egymás iránti felelősség és tisztelet is működtette. (…) a normális emberi viselkedés nem azon múlik, ki milyen istenben hisz, milyen a világnézete. Valószínűleg az embert kell újraépíteni magunkban, hogy a másikban is meglássuk az embert.” (Alföldi Róbert)
A Jászai Mari-díjas színész, rendező a Vígszínházban kezdte pályáját. Nevét mindenki ismeri, volt tévéműsorokban műsorvezető és zsűritag, beszélgetett képernyős talkshow-ban és pódiumon, igazgatta a Bárka Színházat és a Nemzeti Színházat, rendezései nagy visszhangot váltanak ki.
2013 óta szabadúszóként kapja a meghívásokat Magyarországon és külföldön egyaránt.
Az elmúlt tíz évben dolgozott a bécsi Volkstheaterben, a trieri Teatrierben, a müncheni Bayerische Staatsoperben, Két alkalommal is hívták Szöulba, a Koreai Nemzeti Színházba és Sankt Pöltenbe. 2019 júniusában az Armel Operaverseny és Fesztivál felkérésére Ecuadorban rendezte meg Mozart Don Giovanni című operáját, melyet itthon is láthatott a közönség egyetlen alkalommal. 2020-ban igazi multikulturális felkérésnek tett eleget, amikor is Pozsonyban rendezett dél-koreai musicalt szlovák társulattal. Ez az előadás 2022-ben a zsűri különdíját kapta a dél-koreai Daeguban rendezett rangos musical fesztiválon ( 16. DIMF )
Itthon rendezőként és színészként is sokat foglalkoztatott művész, jelenleg az Átriumban, a Budaörsi Latinovits Színházban, a Centrál Színházban, a Radnóti Színházban, a Rózsavölgyi Szalonban és a Szegedi Nemzeti Színházban tartják munkáit a repertoáron,
A Zikkurat Színpadi Ügynökség szervezésében számos nagyprodukció rendezője: István, a király ( 2013 ), Kőműves Kelemen ( 2014 ), Passio XXI ( 2016 ), Hegedűs a háztetőn ( 2017 ) és West Side Story (2021 )
Rendezőként mindig nagyon pontosan tudja mit akar, színésznek, alkotó- és munkatársnak lazsálást, készületlenséget nem enged, színészként pedig abszolút alázattal valósítja meg a rendező koncepcióját.
A képzőművészet iránti érdeklődése több egyszerű hobbinál.
Alföldi Róbert végzett festménybecsüs, maga is alkotó képzőművész. Képeit hazai és külföldi kiállításokon mutatták be. Évek óta szenvedélyes műgyűjtő. 2016-ban a Mai Manó Házban mutattak be neoavantgárd fotógyűjteményéből válogatást. Festményeiből 2023. szeptemberében nyílt önálló kiállítás Komarnoban ( Szlovákia ).
Számos szakmai és közönségdíj tulajdonosa. Legrangosabb kitüntetése a 2011-ben megkapott Magyar Köztársasági Érdemrend tisztikeresztje. 2019-ben Budapest Főváros XIII. kerülete díszpolgári címet adományozott neki, majd 2022-ben a Halhatatlanok Társaságának örökös tagjává választották.